CLIL
Odborná terminológia cez CLIL metódu a interdisciplinárne projekty k využitiu v budúcom VŠ štúdiu
Cieľom aktivity je rozvíjanie tvorivosti žiakov a schopnosti samostatného rozhodovania sa a tým zlepšenie ich uplatniteľnosti v ďalšom štúdiu a v praxi. Východiskom aktivity je zo začiatku na jednoduchých modelových situáciách umožniť žiakom riadiť samých seba, naučiť sa získavať potrebné informácie, triediť ich a spracovávať, utvoriť hypotézu a overiť si ju. Zhodnotením hĺbky problému nachádzať odpovedajúce riešenia, či zdroje na ich vyriešenie a prezentovať seba a výsledky svojej tvorivej práce aj v cudzom jazyku.
A to v rámci špecifických cieľov, ktorých obsahom je :
- Implementácia populárnovedeckých textov a textov súvisiacich s vyučovaním fyziky, chémie a biológie do vyučovania anglického a nemeckého jazyka s cieľom rozvíjania jazykových kompetencií žiakov čo odzrkadľuje potreby multikultúrnej Európskej spoločnosti, v ktorej je potrebné, aby každý občan EÚ aktívne ovládal aspoň dva cudzie jazyky, čím sa zvyšuje jeho mobilita na trhu práce a v európskom vzdelávacom priestore. Jazyk ako prostriedok komunikácie umožní tak zdieľať postoje a odborné vedomosti čím sa umožní absolventom po primeranej príprave študovať na zahraničných vysokých školách, prípadne na vysokých školách na Slovensku v anglickom a nemeckom jazyku.
- Aplikácia poznatkov z matematiky na vybrané prírodovedné témy.
- Spracovávanie dát z predmetov fyzika, chémia a biológia a tým zabezpečenie koordinácie vyučovania prírodovedných predmetov s vyučovaním matematiky.
- Implementácia historických poznámok súvisiacich s objavmi v prírodných vedách a v technike a zabezpečenie prepojenia vyučovania dejepisu.
- Rozvíjať kľúčové poznávacie kompetencie a priblížiť v rámci vybraných tém široké spektrum prírodných javov a pohľad ľudstva na tieto javy v minulosti a súčasnosti.
- S početnými možnosťami interdisciplinárneho prepojenia implementovať do aktuálnych vybraných tém v predmete geografia poznatky z prírodovedných predmetov, experimentovať a aktívne objavovať súvislosti.
- Vytvoriť prepojenie a súborný pohľad na poznatky získané v prírodovedných disciplínach tak, aby vznikol komplexný obraz o regiónoch v rôznych častiach sveta.